reklama

A víťazom sa stáva...

Ego (rozochvene): Aj vám sa stáva tá nepríjemnosť, že keď vojdete do miestnosti preplnenej ľuďmi, pozdravíte ich a oni, zabratí do rozhovorov, vás odignorujú, zľaknete sa, že ste zomreli a s okolitým svetom komunikuje iba váš duch?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Superego: Ale teraz sa mi riadne otvorili oči. Duch odporu prenikol už aj do školských brán.

ID: Nedes sa ho. Dobre vieš, že takýto je vždy. Svojimi komentármi, pri ktorých to hrá na nejakého pseudointelektuála, aj tak v skutočnosti nikdy nič nepovie.

Ego: Nie, teraz vážne. Asi moc rozmýšľam, niekedy sa za svoju fantáziu priam nenávidím. Napríklad teraz sa mi zdá, že sme rozdelení príliš vertikálne.

Superego: A to je chyba? Niekoho je veru treba aj na vládnutie. Stále dúfam, že nechceš, aby sme skončili ako tí v demokracii. Dobre vieš, že nielen Aristoteles pokladal ,,vládu ľudu" za dobrú šaškárnu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ego: Mňa v tom ústave tiež považujú za riadneho šaša.

ID: A čuduješ sa? Keby si mi nechal viac priestoru, mohol si obratne komunikovať na ich úrovni. Slová by sa ti rinuli z úst ako...

Superego: Frašky, ktoré chodia jedna za druhou v kraksni, na ktorú dnes všetci čumia. Ale k veci. Rozumiem tvojmu strachu. To ale nie je dostatočný dôvod na zatváranie zástupkyne riaditeľky do dverí.

ID: Jej mimika bola v tej chvíli naozaj neopakovateľná. Koľká originalita v každom svale na jej tvári!

Ego: Počkajte! Dobre viete, že to bolo úplne nechtiac! Nestíhal som autobus, musel som utekať a...

Superego: A to ťa viedlo k tomu, aby si sa po tom, čo si ju cestou takmer zrámoval, zabuchol do dverí, hoci stála na ich prahu, veselo spustil po schodoch, hoci dobre vieš, že je to proti školskému poriadku?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ego: Podľa mňa sa každý učiteľ, dokonca ešte aj zástupkyňa, po pracovnom čase spúšťajú, aby si tak skrátili cestu. Ku tým schodom mali vyrobiť výťah, kyslíkovú masku by ľudia potrebovali nielen cestou nahor.

(Svetelný predel. Osoba si vykračuje po ulici s neprítomným pohľadom, občas sa zasmeje, zamračí alebo si niečo zašomre. Nevšíma si ľudí, ktorí sa za ňou otáčajú a nechápavo krútia hlavami. Opäť svetelná zmena.)

ID: Páčilo sa mi, keď si vbehol do chlapčenských záchodov. Páni si to mohli vysvetliť kadejako, ale tvoj pohotový komentár by naozaj nik neočakával.

Ego: Myslíš moju reakciu - páni, nevysvetľujte si to zle, ale všetky tie miniveci som už videl?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Superego: Pch, a čo myslíš, kto ti ten nápad podsunul? Niekto predsa musí zachraňovať situáciu, aby si v hanbe neostal!

Ego a ID: Nerozdrapuj sa!

ID: Choď rásť niekde inde, tu ťa je aj tak plno!

Superego: Tak vy si myslíte, že som zbytočný? Obidvaja ma sústavne vytláčate, a potom sa čudujete, keď ste považovaní za divných! Neviete, ako sa správať, ste egoistickí a vôbec, otravujete vzduch! Myslíš si, Ego, že neviem, že to s tou zástupkyňou bolo urobené naschvál? Keby si bol kresťan, varoval by som ťa, že zhoríš v sírnatých peklách. Takto sa ale môžem trápiť iba ja sám, za teba, za IDa, za všetkých, som nešťastný a sklamaný. Dúfam, že si aspoň vy užívate sveta!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ID: No jo, a je to tu zase. Aby si vedel, s tebou nie je žiadna zábava.

Superego: Ty mentálny trpaslík, ty duševný impotent, čo si vlastne o sebe namýšľaš?! Život bez teba by bol hneď čistejší, pokojnejší a oveľa vyrovnanejší. Pokús sa nad sebou zamyslieť, hoci sa obávam, že to bude náročná operácia, keďže rozmýšľaš jediným orgánom!

Ego: Hej hej hej. Ukľudnite sa, schlaďte vriace čelá alebo čo to vlastne máte. Ja vás mám rád oboch. Napokon, ehm, to s tou zástupkyňou nebol najnepríjemnejší okamih v mojom živote. A návšteva pánskych záchodov? Chah, aspoň viem, ako to tam vyzerá, nie som vo svojom živote o nič ochudobnený, hneď sa mi bude príjemnejšie zaspávať.

ID: Ego má pravdu, múdrejší ustúpi. Hasta la vista, Superego, už s tebou nestratím ani slovo.

Superego (Chce niečo štipľavé odpovedať, ale preruší ho svetelný predel. Osoba akurát prechádza cez cestu, z roztržitosti ju vytŕha trúbiace auto, ktoré bliká všetkými smerovkami. Osoba sa zľakne, odskočí, ukáže autu oplzlé gesto a so sklonenou hlavou pokračuje vo svojom pochode ďalej.)

Martina Beňová

Martina Beňová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka VŠMU. Bojujem so svojimi presvedčeniami, okolnosťami aj ľuďmi, najčastejšie však so sebou. Teším sa z umenia, ktoré posúva ďalej, ktoré búri a búra. Mám rada Kantora, Brechta a Wilsona, Toma Waitsa a de(p)riváciu. Nemám rada čakanie na prechode, lacné tlieskanie a vyhasnuté predavačky v Bille. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu