reklama

Vlaky ,,nasekeru"

Keby som si niekedy v živote viedla denníčok, tak by v ňom minulý týždeň bolo napísané pravdepodobne niečo takéto:  27. 11. - štvrtok dnes ráno som si kupovala lístok domov na

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

vo vlaku bolo super. mohla som trénovať svoju fantáziu. napríklad som sa hrala, že mám židovské vierovyznanie a odvážajú ma do Osvienčimu. nefungovalo kúrenie, vecka mali na splachovanie ten šlapací pedál a nefungovala ani voda (šak veď to je buržoázny prežitok predsa).
spolucestujúci bol tiež super, lebo si pokecal sám so sebou o sprostých ľuďoch, lebo nechávajú krátke špaky v koši. len byľku smrdel.
ako som sa dozvedela od jednej zamestnankyne železníc, bezďáci teraz vlaky využívajú celkom často - smer BA-KE.

29. 11. - sobota
dnes to bolo fasa - teta za pokladňou mi nechcela predať lístok, hoci som jej vravela, že preukaz nemám vybavený a na Ficove populistické debiliny sa môžem viete čo. proste mi ho nepredala, dala mi bezplatný a keby revízor aj prišiel, tak by plakal alebo mi aspoň dal pokutu.
milé však je, že som dnes vďaka pánu F (mám rada slová na f) nechtiac ušetrila polku pivka. alebo deci vínka. alebo želanie do studne, napríklad nech na Fica spadne hranol. (bajdvej, ako dokáže klikovať, keď mu chýba chrbtová kosť?)
Fico je dnes večer hosťom v mojom srdiečku

Koniec expresionistickému citovému výlevu, pozrime sa na to z racionálnej stránky. Na webe hn online sa v rozhovore s viceprezidentom zväzu autobusovej dopravy Petrom Sádovským môžeme dočítať, že účet štátu za vlaky ,,zadarmo“ nebude ani náhodou predpokladaných 13 miliónov eur. Dopravní odborníci poukázali na výpadok tržieb železníc a sumu navýšili na 30 miliónov. Keď sa k tomu ešte pridá suma 16 miliónov za výpadok tržieb autobusových spoločností – len tak mimochodom, nenájdete krajinu EÚ, kde by sa jedno odvetvie hromadnej dopravy pokúšalo potlačiť druhé zo štátnych peňazí – a tiež 2 milióny za požičané vlaky z Českej republiky (určené v spomínanom štáte na vyradenie), môžete si zrátať celkom tučnú sumičku.

Smutný je fakt, že mnohí občania si neuvedomujú, že nič zadarmo nie je. Vlaky zadarmo sú vlastne vlaky takpovediac ,,na sekeru“ a budú neskôr hradené z peňazí daňovníkov. Je tiež zaujímavé to, že populistický ťah súdruha katolíka Fica (ktorý si podľa vlastných slov november 89 ani nevšimol) bol schválený práve na deň pre Slovensko pomerne významný – 17. november. Krásny symbol, nemyslíte?

Bola som spolu s ďalšími devami mne srdcu blízkymi na proteste proti ,,vlakom zadarmo“. Samozrejme sme mohli rátali s tým, že nás priradia k Novej generácii (ha. ha ha). Ale z komentárov sme sa o sebe dozvedeli pomerne zaujímavé skutočnosti a novôtky.

Napríklad aj to, že bývame v Bratislave a nemusíme do školy chodiť vlakom. Bohužiaľ to nie je tak úplne pravda. Bývame 300 km severnejšie, čo činí 4 h cesty vlakom (občas 5, keď sa niekto rozhodne ukončiť svoju biednu existenciu nasratím cestujúcich šmarením sa pod vlak alebo tak). Práve preto, že dôverne poznáme nepohodlie preplnených vlakov (alebo dobytčákov, ako ich empiricky prezývame), sme sa pre tento typ protestu rozhodli. Človek si ani pred Veľkou zmenou nemohol dôstojne naplniť prvú priečku Maslowovej pyramídy, ak viete, čo tým myslím.

Takisto nám nejaký neregistrovaný používateľ internetu vo svojom komentári odkázal, že nie sme ,,mládež, ale špini potkani jebovia“. Milý človeče, je pekné, že sa snažíš o personifikáciu a metaforu. Možno, že by si zrovna v súťaži kreativity neuspel, no máš potenciál. Snáď by si však mohol čítať viac kníh - zlepšenie vyjadrovacieho aparátu a tiež oblasť slovenskej gramatiky by ti pridali na údernosti a možno by si sa nás aj dotkol. Radšej to však s tými metaforami veľmi nevyhroť, lebo ako je známe, pán Fico nemá pochopenie nielen pre metafory. Shooty, súdy, vieme vieme.

Rovnako tak pomerne veľa komentátorov malo problém s našim odkazom - ,,Aj toto je hranol, ale narobil menej škody“ (áno, sme to my – pipky – podľa ďalšieho neregistrovaného anonymného užívateľa. Alebo nám vymysleli aj iné alternatívne mená. Dikes, to, čo máme na matrike nám ale nateraz celkom postačuje.), resp. s policou (:D), na ktorej sme naše posolstvo ( dabl :D) mali napísané. Prosím, nediskriminujte našu policu. Nediskriminujte ani naše panie učiteľky matematiky z gymnaziálnych čias, z hľadiska stereometrie to hranol naozaj je. Je pravda, že prevažná väčšina z vás pozná hranol trojboký, za to ale my ani polica ani výučba nemôže. A hlavne – ide o výpovednú hodnotu, aspoň to tak obvykle býva. Myslím si, že každému pružne mysliacemu človeku napadne istá súvislosť medzi týmto telesom a pánom, ktorý stojí za predmetom protestov ľudí, Novej generácie a nejakých troch pipiek.

A ja sa na záver pýtam – Smer-SD – slovenská demencia?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ešte niečo. Od istého času dvíham neznáme čísla slovami ,,Tu sekretariát predsedu vlády, Beňová pri telefóne (narážka na pani menovkyňu nesmie chýbať). Ako vám môžem pomôcť?“

Ja viem, blbý fór. Ale spojenie sa vždy preruší.

Martina Beňová

Martina Beňová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka VŠMU. Bojujem so svojimi presvedčeniami, okolnosťami aj ľuďmi, najčastejšie však so sebou. Teším sa z umenia, ktoré posúva ďalej, ktoré búri a búra. Mám rada Kantora, Brechta a Wilsona, Toma Waitsa a de(p)riváciu. Nemám rada čakanie na prechode, lacné tlieskanie a vyhasnuté predavačky v Bille. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu